נעלי ריצה מקצועיות – המדריך המלא

נעלי ריצה מקצועיות – המדריך המלא

כיום קיים מגוון רחב מאד של נעלי ריצה מעולות. חשוב מאד לבחור נעל ריצה לא רק על בסיס הסגנון העיצובי שלה, אלא גם לפי סוג אימון הריצה שלכם – בין אם מדובר בריצה על מסלול בחדר הכושר, ריצה על כביש או אספלט למרחקים או ריצת שטח.

 הנה כמה טיפים בבחירת הנעל עבורכם לפי סוג האימון:

 ריצה על משטחים ישרים וקשיחים:

 

  • ריצת על כביש/ אספלט – יש לבחור בנעל קלה, אוורירית ובעלת סוליה גמישה, המספקת מעטפת תומכת ויציבות מרבית לכף הרגל. חשוב שבנעל יהיו בולמי זעזועים איכותיים שיגנו על כף הרגל, הברכיים, הגב התחתון והמפרקים.
  • ריצה על הליכון – על הנעל להיות קלה וגמישה ועליה לעטוף את הרגל היטב על מנת לשמור על יציבות במהלך הריצה. יש לבחור נעל עם סוליה מחוספסת, גמישה ועמידה, המאפשרת טווח תנועה חופשי ומונעת החלקה. ניתן להשתמש בנעל בעלת סגירת סקוץ' וכן בנעל עם שרוכים, בתנאי שהם ארוכים מספיק ומאפשרים קשירה חזקה של הנעל לכף הרגל. עדיף לבחור בנעל העשויה מחומרים נושמים ואווריריים ועם בועות אוויר.

 

 ריצת שטח:

 ספורטאים רבים נוטים לאתגר את עצמם ואת גופם ולמצוא דרכים חדשות כדי להביא את הכושר שלהם לקצה גבול היכולת ולהגיע לשיאים חדשים. כך קורה גם בתחום הריצה, כשרבים מחליטים להשאיר מאחור את שבילי האספלט הנוחים בפארק, בשכונה או ליד הים לטובת ריצת שטח אינטנסיבית ומאתגרת בטבע – בין סלעים ושיחים ובתנאי שטח משתנים. ריצה מסוג זה היא אמנם פסטוראלית ובאווירה שונה, אולם ללא נעלי ריצה לשטח שיספקו יציבות ותמיכה לכף הרגל, היא עשויה להפוך לסבל של ממש ואף לגרום לפציעות וחבלות חמורות.

 

ריצת שטח, בין אם מתבצעת בשבילי עפר, בהרים או בשבילי עיזים, עדיפה על ריצה על אספלט ונחשבת הרבה יותר טבעית לאדם ולמבנה גופו, מכיוון שהיא חושפת את הרגל להרבה פחות זעזועים ועומסים – הודות למרקם הרך יותר של האדמה/ השביל.

בעבר נעלי ריצת השטח היו מסורבלות מאד ולעתים פחות נוחות. כיום, ישנו היצע רחב של נעלי שטח איכותיות שיהפכו את האימון שלכם לחוויה של ממש, גם בתנאי שטח לא פשוטים.

 

שימו לב שבבחירת הנעל אתם שמים דגש על שני פרמטרים עיקריים:

  1. אחיזה בשטח ויציבות – על הנעל להיות בעלת סוליה חזקה ומשוננת ובה בליטות וחריצים עמוקים שיתאימו לכל תוואי שטח – להבטחת יציבות, אחיזה בשטח והימנעות מהחלקה.
  2. הגנה על הרגל – הנעל צריכה להיות עשויה מחומרים חזקים וקשיחים שימנעו חדירת אבנים קטנות, קוצים, אבק, בוץ וכדומה לתוך הנעל ויפצעו את כף הרגל – חלק קדמי אטום וסוליה קשיחה יעשו את העבודה.

 

באתר https://omersport.co.il/   תוכלו למצוא מגוון רחב של נעלי ריצה איכותיות ולכל מטרה. צוות האתר שלנו עומד לרשותכם בכל שאלה ועניין וישמח לסייע לכם בהתאמת הנעל לפי צרכיכם האישיים.