בחירת נעליים לחדר כושר – כך תעשו זאת נכון

בחירת נעליים לחדר כושר – כך תעשו זאת נכון

 קניית הציוד עבור האימון בחדר הכושר היא בדרך כלל פעילות מהנה בפני עצמה. כולם רוצים להראות במיטבם גם בזמן האימון ומעוניינים לרכוש בגדים צבעוניים, מחמיאים ומנדפי זיעה, נעליים טובות ונוחות ואביזרים נלווים. אנו רוצים להתעכב רגע על הנעליים. ללא ספק המראה שלכם והאסתטיקה חשובים, אך מה שבאמת חשוב הוא שתבחרו את הנעל המתאימה לצרכי האימון שלכם, על מנת להגיע לביצועים טובים, לשמור על בריאותכם ולהימנע מפציעות ופגיעות גוף מיותרות.

 כיום ישנו מגוון רחב של נעלי ספורט, כל אחת מתאימה לענף אחר. נעליים המתאימות לאימונים בחוץ, כמו כדורגל, כדורסל וטניס, לא יתאימו בהכרח לאימון בחדר הכושר. כף הרגל שלנו מחזיקה עליה את כל משקל הגוף, שומרת על שיווי המשקל ועל יציבה נכונה ובולמת עבורנו את הזעזועים בכל פעם שהיא פוגשת משטח קשה – בין אם זוהי הרצפה בחדר הכושר או מסלול הריצה. נעל שאינה איכותית ומותאמת לאופי האימון וכן למבנה כף הרגל, תחשוף את המתאמן למגוון בעיות אורתופדיות שונות, כגון יבלות, בלטי עצמות בכף הרגל, כאבי מפרקים, דורבן, כאבי ברכיים, אגן וגב ועוד.

 חדרי הכושר מציעים מגוון רחב של פעילויות ספורטיביות וחוגים בדרגות קושי שונות ובתחומים שונים – ביניהם אימוני כח ומשקולות, חוגי אירובי, ריצה על מסלולים משוכללים, ספינינג ועוד.

אז כדי להפיק את המרב מהאימון שלכם, ליהנות ממנו ולהישמר מפני פציעות ופגיעות, הנה כמה טיפים חשובים לרכישת נעל הספורט המתאימה לפי תחום האימון שבחרתם:

 

  • ריצה/ הליכה על הליכון – בפעילויות אלה, כף הרגל נחשפת לזעזועים רבים ובעוצמה גבוהה ולכן חשוב לרכוש נעל כמה שיותר קלילה ואוורירית, בעלת סולית גומי רכה וגמישה, כריות אוויר ובולמי זעזועים טובים. כמו כן, חשוב שהחומר ממנו עשויה הנעל יהיה חומר נושם שימנע הזעת יתר העשויה לפגוע בעורכם ולהביא לפציעות. שימו לב – נעלי ריצה מתאימות גם להליכה, אך כלל זה לא יעבוד בהכרח הפוך.
  • אימוני אירובי – בחוגים פופולאריים אלה, כף הרגל נחשפת לזעזועים רבים, מצבים משתנים ועבודה בכל פעם על חלק אחר בכף הרגל. על הנעליים להיות גבוהות יחסית ועם כריות אוויר קדמיות, כך שיגנו על הקרסול שעשוי להיפגע כתוצאה מהשינויים התכופים שעוברת כף הרגל ועל האצבעות.
  • ספינינג – במידה וזהו ענף הספורט המרכזי של המתאמן, ישנה אפשרות לרכוש נעליים מיוחדות בעלות הברגה המתחברת ישירות לפדל של האופניים למניעת החלקה של הרגל בזמן הדיווש. באופן כללי מומלץ לרכוש נעל בעלת סגירה בסקוץ' ולא נעל עם שרוכים, אשר בדרך כלל נוטים להסתבך בפדל ולהפריע לפעילות.
  • הרמת משקלים כבדים – על הנעל להיות נמוכה ובעלת סולית גומי שטוחה וקשיחה, שתאפשר אחיזה מיטבית בקרקע או במתקן והתנגדות.

 

באתר שלנו https://omersport.co.il/   תוכלו למצוא מגוון רחב של נעלי ספורט איכותיות ואופנתיות המתאימות לכל סוגי האימונים בחדר הכושר.